torsdag 22 oktober 2009

Influensa vaccin, hjärtljud och sjukgymnastik. . .


I tisdags var jag och mätte magen och lyssnade på Loppans hjärtljud. Allt var prima sa barnmorskan, jag ligger fortfarande mitt på kurvan. Wiiiiehooo! Idealiskt hittills med andra ord.

Frågade lite om min åkommor jag har men ja, det är tydligen normalt så det varingenting som jag skulle oroa mig över och det känns ju bra även om det är lite jobbigt.


Igår var jag hos sjukgymnasten. Jag ingår i en undersökning de håller på med, om man kankoppla ihop foglossning med fötterna. Så just nu så får jag sjukgymnastik en gång i veckan, det är riktigt lyxigt kan jag säga även om det mest är fötterna som får sitt. =0) Jag har även fått några övningar som jag ska göra hemma.

Jag har också nästan bestämt mig för att ta vaccin mot svins. Men jag är fortfarande lite skeptisk. Mest för att jag är livrädd att Lopan ska få några men av det.
Vet att jag har frågat tidigare men hur hade ni gjort? Hade ni tagit vaccinet?
Jag måste ha bestämt mig till 100% tills imorgon.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej tjejen!
Nu har jag börjat å följa din blogg! Tänkte att det är dax att ta mig en titt på va du skriver om.

Ja ska inte vaccinera mig känner att man inte vet så mycket om hur det påverkar bebisen!Nu har jag talat om hur jag ska göra så nu får du tänka vidare. Ska vi ses nästa vecka kan alla dagar utom ons?
Sköt om dig!Kramar Malin A

Linda sa...

HEJJE! Vad kul att du läser min blogg om mitt ganska innhållslösa liv. =)
Jag tog vaccinet. Jag har vridit och vänt på det in i oändligheten och kom tillslut fram till att det var det bästa. Jag har pratat med barnmorskor, skäterskor och läkare och alla rådde mig till samma sak.

Jag är fullproppad hela jäkla veckan med saker som jag ska hinna med. Men jag ska antagligen till Stenstorp på fredag, då kan jag kanske komma förbi?

KRAM!