tisdag 12 januari 2010

tvålaxnio

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
-Jag har fött barn!

2. Gav du några nyårslöften?
-Nej inte ett enda för man håller dem aldrig ändå.

3. Blev någon/ några av dina vänner föräldrar i år?
- Ja, Elvira och Ida

4. Dog någon som stod dig nära?
- Nej, tack och lov.

5. Vilka länder besökte du i år?
- ööööö Sverige?

6. Är det något du saknar år 2009 som du vill ha 2010?
- Hmmm ja ett par millar vore najs. =D

7. Är det någon dag som du alltid kommer att minnas?
- Det finns ju många minnen att välja mellan men ... När jag blev gravid och självklart dagen då Sonja kom till världen!

8. Vad var din största framgång 2009?
- Sonja såklart!

9 . Största misstaget 2009?
- Vet inte nåt på en rak arm. Att jag inte har lyckats vinna på triss? Men kan det räknas som misstag? =D

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
- Nja inte direkt. Gravid relaterade "sjukdomar"

11. Bästa köpet 2009?
- Oh vår utbyggnad, kan det räknas som köp!? =D

12. Vad spenderade du mest pengar på?
- Se svaret på frga 11... =D

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
- Sonja såklart. Mína vänner, Sara, Sandra Puffy, Elvira, Ida, Beate mfl mfl mfl! mm mm mm.... Det finns så mycket som gjort mig glad.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009?
- " New love in town" Den spelades på radion under förlossningen när Sonja föddes.

15 . Var du gladare eller mer ledsen under 2009?
- Helt klart gladare!

16. Vad önskar du att du hade gjort mer?
- Det gamla vanliga spenderat mer tid med vänner och familj.

17. Vad önskar du att du hade gjort i mindre utsträckning?
- Vet inte riktigt, latat mig kanske. =)

18. Hur tillbringade du julen 2009?
- Jul frukost med faroch Sol här hemma, sedan gick vi till Andreas syster med familj och firade med dem på em och kvällen. Annandagen åkte vi till mamma och Jan och firade med syser och bröder med familjer.

19. Blev du kär i år?
- Jag blev kär på nytt i min Andreas ♥... ;-)

20. Favoritprogram på TV?
- Desperate Housewive's, Ugly Betty, Gossip Girl, Våra bästa år mfl mfl mfl

21. Bästa boken du läst i år?
- Steig Larsson böckerna såklart!

22. Största musik upplevelsen i år?
- Har inte haft någon tror jag. Hade jag haft det borde jag ha kommit ihåg den kanske... =)

23. Något du önskade dig och fick?
- En Sonja

24. Något du önskade dig och inte fick?
- En digital systemkamera

25. Vad gjorde du på din födelsedag 2009?
- Ingenting i stort sett. Fick en jätte fin bukett blommor av Andreas via blomsterbud!

26. Finns det någonting som skulle gjort ditt år bätttre?
- Antagligen. Tagit mer hand om min hårt arbetande man kanske. ..

27. Vad fick dig att må bra?
- Andreas,Sonja, mammor pappor och syskon med syskonbarn och självklart min fantastiska vänner!

28. Vilken kändis var du mest sugen på?
- Ed Westwick och självklart Zlatan my man!

29. Vem saknade du?
- Min farmor och farfar... Dem saknar jag alltid!

30. De bästa nya människorna du träffade?
- SIGRID! Självklart, Elviras lilla bebis som inte är någon liten bebis längre utan en 1-åring som börjar på dagis snart!
Å så folket jag träffade när jag började på ÖoB i Mariestad. Framförallt då Beate, Kalic och Mojje. =)

1 kommentar:

EBMFH sa...

Nu har mina töser fått en liten kusin-tjej! ;)

Ang kommentar i min blogg... Jag svarade dig på MSN men du är visst aldrig online...